Od 16.11. je online výuka podle stanoveného rozvrhu vedena v učebně Google Classroom v kurzu 7.A Matematika a vstup na meeting je přes tlačítko tam ! Najdete tam také všechny materiály, přílohy, úkoly. Řešení úkolů přikládejte a odevzdávejte přímo na stránce kurzu. Při kontaktu učitele používejte školní mailové adresy.

M 7 12.11.2020

  • Připomínám úkol z minulé hodiny ( PL Dělitelnost 2 ), který máte odeslat do 13.11. 24:00.  Úkol posílejte jako dosud mailem nebo ti pokročilejší z vás už mohou soubor vkládat k úkolu do kurzu v Učebně na Googlu.
  • Dnes jsme společně prošli str. 8 v početníku, kde jsme si shrnuli učivo o nejmenším společném násobku / posílám v příloze mailu, kdo nestihl -7.B si do početníku opíše a prostuduje/. Jako poslední je tam slovní úloha 4, kde můžete vidět praktické využití tohoto učiva. Odpověď u této úlohy: Tramvaje se do 15 hodin potkají na konečné ještě třikrát.
  • Zasílám (do školního mailu + přidávám do kurzu-pro ty, kteří už tam jsou) ) další řešené slovní úlohy ( Dělitelnost-slovní úlohy-vzorová řešení ), které si prostudujte. Je to pro vás složité téma, pokud neznáte příliš český jazyk, ale pokuste se. Řešení těchto úloh vždy vede k hledání násobků nebo dělitelů. Na to musíte přijít logicky, žádný univerzální návod není.
  • Posílám 3 slovní úlohy, které se pokuste podle vzoru vyřešit. Je to nepovinný úkol a jeho řešení si řekneme příště. Takže nic neposílejte. Pouze ten, kdo by si byl jistý řešením, může poslat ( do úterý) a pokud to bude správně, získá 1. Musí tam ale být postup, výpočet, ne jen výsledek. Pečlivě čtěte zadání a otázky.
  • Mějte pěkný víkend i další dny

M 10.11.2020

  • Chtěla bych Vás požádat o zasílání zpráv a úkolů z nových školních adres
  • Připojuji pozvánku do kurzu 7.A Matematika v Google Classroom-Učebna
  • kam se připojte co nejdříve a kde se od příštího týdne bude odehrávat výuka a najdete tam všechny materiály, úkoly, prezentace, odkazy, strem, meet apod., které se tím pádem nebudou muset vkládat na web nebo posílat mailem. Tam také budete nahrávat své úkoly, budete upozorněni na termíny odevzdání a já je budu hodnotit bodově a vše tam bude přehledné (možná), až se to naučím já i vy.
  • Pozvánky na meetingy v Google Classroom vám budu zasílat od příštího týdne podle rozvrhu online výuky a vy se vždy v určený čas připojíte. Skončí tedy výuka přes ZOOm a předejdeme připojování cizích osob a jiným nešvarům. Celý meeting je pro bezpečnost vždy nahráván a dá se zpětně dohledat, kdo tam co dělal, řekl, napsal, sdílel.
  • Velká část z vás opět nezaslala úkol do termínu. Máte tedy N-nesplněno bez omluvy.
  • Neúčast na online hodině ať už přes Zoom nebo Meet musí omluvit rodiče, nelze po spolužákovi vzkázat, že jsi musel jít venčit psa. Absence se zapisuje do třídní knihy.

Dnešní hodina

  • Měli jste poslat úkol PL Dělitelnost 1.2-dnes jsme to v hodině zkontrolovali / posílám vyřešený ke kontrole pro všechny.
  • Prošli jsme si úkoly na PL Dělitelnost 2 Vzor/ posílám v příloze mailu
  • Jako úkol máte PL Dělitelnost 2 sami , který řešíte podle vzorového listu/posílám rovněž v příloze/. Tento list vyplníte a zašlete do pátku 13.11.2020 24:00, ještě Vám to připomenu ve čtvrtek.

M 5.11.2020

Společně jsme si zkontrolovali domácí úkol z minulé hodiny , který máte mít ve školním sešitu z učebnice str. 16 ( u cv. 6 je výsledek číslo 64-má v rozkladu 6 prvočísel, u cv. 7 a) výsledek 1,2,4    7b) výsledek 1      7c) výsledek 1,2,4,8    7d) výsledek 1,3   , u cv. 8 jsou výsledky a)7  b)1   c)24  d)35

Prošli jsme si vzorový pracovní list , který posílám v příloze a podle něj vyplníte pracovní list Dělitelnost 1.2, který rovněž zasílám a pošlete je do pondělí 9.11.

Začínáme se zabývat společnými násobky a nejmenším společným násobkem (n) dvou čísel, tak si hlavně nepleťte pojmy násobek a dělitel. Tato témata budeme brzy potřebovat u zlomků, které začneme brzy probírat, takže je důležité se v tom orientovat.

Přikládám opakovaně odkaz na dobré výukové video

M 3.11.2020

V této hodině jsme se podívali na správná řešení pracovních listů a nejčastější chyby z online hodin 20.10. a 22.10. Úkoly jste někteří z Vás zaslali. Zaslat jste je ovšem měli všichni. V početníku jste měli vyplnit str. 6 a 7. Pak jsme si na vzorovém pracovním listu zopakovali, co už máte z dělitelnosti umět a zadávám úkol do příští online hodiny 5.11. z učebnice : str.16/ cv.6 (musíte nejdříve rozložit na součin prvočísel ), cv. 7, cv. 8 a)b)c)d). Úkol zapište do školního sešitu a tentokrát nezasílejte, zkontrolujeme si ho v příští hodině. Budu se Vás ptát. Také připomínám, že vše, co bylo během distanční výuky zadáno za úkol nebo k zápisu, bude v sešitech i početnících ke zpětné kontrole. Využijte i odkazy na výuková videa z minulých hodin.

Do mailu zasílám tento obsah, vyřešené str. 6 a7 z početníku ke kontrole, vzorový pracovní list k dnešním úlohám.

M 22.10.2020

Dnes jsme pokračovali v tématu Dělitelnost, které budeme potřebovat u zlomků. Připomněla jsem, co jste měli udělat do dneška( viz předchozí hodina). Projít si zaslanou prezentaci Rozklad čísla na prvočísla, udělat si zápis podle pokynů do sešitu, opsat nebo nalepit si tabulku prvočísel. Dnes si ukážeme správné řešení PL do geometrie, který jste dostali ještě ve škole a který jste mi měli poslat do dneška. Kdo nestihl, už neposílejte! Do zítřka platí termín zasílání PL Kritéria dělitelnosti.

Dnes na vyřešeném PL Dělitelnost 1 vysvětlím a zopakuju, jak se rozkládají čísla na součin prvočísel, jak najít všechny dělitele jednoho čísla a jak najít společného největšího dělitele dvou čísel. Zásadní je umět rozložit složená čísla na součin prvočísel. Tento VZOR vám zašlu v příloze mailu. Podle něj vyplníte pracovní list, který rovněž zašlu a pošlete mi ho do pátku příštího týdne.

POKYNY:

  • Odešlete do zítřka pracovní list z minulé hodiny Kritéria dělitelnosti ( na známky)
  • Projděte si vzorový vyřešený pracovní list z dnešní hodiny- zasílám do mailu
  • Jako pomůcku zasílám ještě prezentaci Nejmenší společný násobek ke shlédnutí
  • Podle vzorového pracovního listu vypracujte přiložený pracovní list a zašlete do pátku příštího týdne ( 30.10.)
  • Vypracujte úlohy v početníku str.6 a 7 /nepovinný je str. 7/4/ TOTO NEPOSÍLEJTE!

Klíčové pojmy této látky jsou : prvočíslo, složené číslo, rozklad na součin prvočísel, dělitel, násobek, společný dělitel, největší společný dělitel (D)-lze hledat libovolné prezentace na internetu nebo použít tuto, která se bude hodit i do další hodiny:

M 20.10.2020

Dobrý den, tak dnes proběhla první hodina přes Zoom. Musím přiznat, že s tím mám ještě problém a není to asi zrovna nejlepší způsob, ale jiný zatím nemáme. Přihlašujte se pod svým celým jménem zkontrolujte si zvuk a nerušte výklad. Zatím nestíhám při výkladu ještě chatovat, ale vidím, co si píšete a kdo např. čmrká do prezentace apod. Připojení je jen na 40 minut .Sledujte web a stránky matematiky, tam také dávám pokyny a odkazy. Dnes jsme začali opakovat téma Dělitelnost-znaky dělitelnosti a Rozklad čísla na součin prvočísel. Pošlu vám odkaz na prezentaci na Youtube, další prezentaci s procvičením, pracovní list a pokyny co napsat do sešitu.

POKYNY:
1) znovu si prohlédni prezentaci https://www.youtube.com/watch?v=94dBCk-lAbs#utm_content=organic&utm_term=rozklad%20na%20prvo%C4%8D%C3%ADsla&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz&title=Rozklad%20na%20prvo%C4%8D%C3%ADsla%20-%20YouTube

2) projdi si prezentaci z přílohy mailu

3) do školního sešitu nadpis ZNAKY DĚLITELNOSTI a ROZKLAD ČÍSLA NA SOUČIN PRVOČÍSEL -UČ. STR. 15-opíšeš modrou tabulku -UČ.STR. 16-opíšeš modrou tabulku a doplníš větu: Každé složené číslo lze rozložit na součin prvočísel a z prezentace( youtube) si tam napíšeš alespoň 4 příklady rozkladu čísla na prvočísla např. 12=2.2.3 nebo 20=2.2.5 ad. -nalepíš tabulku prvočísel z přílohy mailu ( nebo opíšeš prvočísla aspoň do stovky)

 4) pracovní list z přílohy mailu vytiskni nebo opiš do sešitu, vyplň a ofocený pošli zpět do ČTVRTKA!!!

5) kdo ještě neposlal minulý pracovní list-geometrie, tak nejpozději zítra.


hodiny proběhnou

úterý 10:00   a čtvrtek 9:00

Online hodina bude otevřena 5 minut před začátkem. Při spuštění každý napíše celé jméno, abyste mohli být vpuštěni na hodinu. Připravte si školní sešit a psací potřeby

Tak nám opět začíná distanční výuka!

Během následujícího týdne vypracujte doma:

1) pracovní list, který jste dostali v pátek ve škole ( rýsování, výpočty s úhly...).Vyplněný ofoťte a pošlete zpět na moji adresu francova @zsstankova.eu. Jen nezapomeňte vždy do předmětu uvést M 7.A a svoje celé jméno.

2) měření úhlů-dostali jste k nalepení do školního sešitu list s devíti úhly, u kterých máte úhloměrem změřit velikost a zapsat dovnitř úhlu. Jsou zde úhly konvexní ( ostré a tupé) a nekonvexní (větší než 180° )-u těchto si musíte pomoci změřením zbývajícího úhlu a dopočtem do kružnice, tedy 360°. Sešit s úkolem předložíte ke kontrole při návratu nebo ofoťte a pošlete opět na můj mail.

3) v početníku budou doplněny všechny výpočty do strany 5 včetně. Budu si je vybírat ke kontrole. Kdo byl doposud pečlivý, už to má hotovo.

Příští týden pošlu další úkoly, takže práci neodkládejte. Vše se bude hodnotit. Nyní je už distanční výuka povinná.

Pokud jste někteří nepsali poslední testík na výpočty s úhly a konstrukci osy úsečky, tak vás ještě čeká.

Zde přidávám video na výpočet povrchu krychle a kvádru, o kterých jsme se bavili naposledy:

POZOR!

Protože se asi jen tak neuvidíme, spojíme se příští týden přes Zoom. Instrukce a rozvrh dostanete. Taky si pečlivě čtěte, které úkoly mi máte zaslat zpět. Týká se to i toho prvního pracovního listu. Čekám do neděle. Známkuji! 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky